۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۳۰۷۶

رشته‌های پزشکی خالی و پزشکان در فکر مهاجرت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به کاهش استقبال برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و افزایش مهاجرت پزشکان هشدار داد.
رشته‌های پزشکی خالی و پزشکان در فکر مهاجرت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدعلی محسنی بندپی گفت: یکی از مهمترین مشکلات کنونی تمام پزشکان واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی چه در بخش خصوصی و چه دولتی است که متاسفانه باعث کاهش سطح استقبال از تحصیل است.  

وی ادامه داد: هم‌اکنون بسیاری از رشته‌های تخصصی ما خالی مانده است و عدم استقبال جوانان از رشته‌های تخصصی مورد نیاز کشور زنگ خطری برای نظام سلامت است، اگر با همین وضعیت جلو برویم و متخصصان داخلی که 25 سال از عمر خود را به تحصیل اختصاص می‌دهند مورد بی‌توجهی قرار گیرند مجبور می‌شویم همچون زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از کشورهایی مثل پاکستان، بنگلادش و هندوستان پزشک جذب کنیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: هزینه‌های درمان در بخش خصوصی از تجهیزات پزشکی تا تامین داروها و سایر امکانات به دلار است و تعرفه‌های پزشکی این بخش حتی کفاف هزینه‌های جاری پزشکان را هم نمی دهد. از سوی دیگر در بخش دولتی هم به دلیل تعرفه های پایین و تاخیر زیاد در پرداخت، با مشکلات بیشتری مواجه هستیم است.

وی افزود: شرایط اقتصادی کنونی نه تنها باعث بی انگیزگی در پزشکان بلکه جامعه تحصیلکردگان کشور شده است و عاملی برای سیل خروج نخبگان از کشور، هرچند افرادی که دل در گروی مملکت دارند قطعا با همه سختی‌ها می‌سازند و به جامعه خدمت می‌کنند اما نباید فراموش کنیم که ما به عنوان مسئولان کشور باید منابع موجود را به درستی مدیریت کنیم که یکی از این منابع نیروی انسانی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما