۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۰۸۱

گسترش همکاری های ایران و روسیه برای ثبت داروهای مشترک

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ثبت دارو به صورت مشترک و ایجاد مسیر عبور سریع "فست ترک" در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی جزو اولویت‌های همکاری بین وزارت بهداشت ایران و روسیه است.
گسترش همکاری های ایران و روسیه برای ثبت داروهای مشترک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام دارایی در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه و هیئت همراه، افزود: برگزاری کارگاه برای آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات هر دو کشور در حوزه دارو، ایجاد پارک های فناوری مشترک برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، نزدیک کردن شرکت های ایرانی و روسی و تفاهم فرهنگی، انتقال فناوری از هر دو طرف، روش های حفظ امنیت پرونده های ایرانی و روسی در پروسه ثبت و یافتن راههای مطمئن برای انتقال پول در قبال صادرات و واردات در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: سازمان غذاودارو روی ۳۰۰ کارخانه و شرکت داروسازی و تامین کننده دارو نظارت مستقیم دارد که نزدیک به ۵۰ میلیارد عدد دارو در سال تولید می‌کنند، همچنین بیش از ۲۰۰۰ شرکت در حوزه خدمات و تجهیزات پزشکی فعال هستند. 

رییس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ما نزدیک به ۳۰ مولکول داروی بیولوژیک تولید می‌کنیم، چند روز قبل از یکی از شرکت های داروسازی بازدید کردیم که برای اولین بار در حال تولید انسولین گلارژین از سلول است و می‌تواند تمام نیاز کشور را به تنهایی تامین کند.

دکتر دارایی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۲۰۱۶ بین دو کشور در خصوص شرکت های داروسازی و همکاری بین آنها به امضا رسیده است، گفت: امیدواریم بتوانیم قراردادهای مرتبط را عملیاتی کنیم و از حد کاغذ و تفاهم نامه آنها را خارج کرده و اثر آنها را در بازار هر دو کشور ببینیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما