۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۳۰۸۷

هشدار رییس کمیسیون بهداشت نسبت به قطعی برق صنایع داروسازی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه ای به وزیر نیرو بر ضرورت عدم وقفه در فعالیت صنایع داروسازی تاکید کرد و گفت: قطعی برق این واحدها در فصل گرما می تواند اخلال جدی در نظام سلامت ایجاد کند.
هشدار رییس کمیسیون بهداشت نسبت به قطعی برق صنایع داروسازی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نامه ای به شرح زیر برای وزیر نیرو ارسال کرد؛

جناب آقای محرابیان
وزیر محترم نیرو
سلام علیکم

احتراماً با توجه به فرارسیدن فصل گرما شرایط ناتراز تامین برق و درنتیجه اعلام زمان‌بندی قطعی نوبتی در مناطق و واحدهای تولیدی و صنعتی به استحضار می‌رساند:

1. امید است در دولت جدید معضل دیرینه قطعی برق با اتخاذ تدابیر لازم و همکاری‌های عمیق و مستمر بین‌بخشی، علمی و اجرایی دولتی و بهره‌مندی از توان و سرمایه بخش خصوصی، اصلاح زیرساخت‌ها و حرکت بسوی انرژی‌های تجدید پذیر، افزایش راندمان بهینه‌سازی مصرف و هوشمندسازی شبکه هرچه زودتر مرتفع شود و این روند منجر به رفع کمبودها از طریق تولید کافی در سال‌های آینده شود.

2. بدیهی است کالاهای سلامت محور و در راس آنها دارو که با جان و سلامت همه مردم به‌ ویژه بیماران تحت درمان سروکار دارد با هیچ مقوله و صنعت دیگری همسان نیست.

متأسفانه از اطلاعات موجود چنین بر می‌آید که شرکت توانیر برای قطع برق مراکز تولید دارو، ویژگی مزبور را برای فعالیت‌های صنعت داروسازی قائل نیست و نگرانی این صنعت را شاید محدود و صنفی ارزیابی می‌کند. حال‌ آنکه این صنعت، تامین بخش عمده‌ای از نیازهای عادی و تخصصی بیماران خاص و مراکز درمانی را برعهده دارند.

به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل‌ از هر اقدامی در زمینه قطع برق با فعالان این عرصه و مراکز داروسازی هماهنگی و مشورت‌های لازم صورت پذیرد تا از تبعات پیش‌گفته که بسیار زیان‌بخش و غیر قابل جبران است جلوگیری شود.

مجدداً بیان می‌شود یکسان قلمداد کردن واحدهای تولیدی دارو با سایر واحدها و تحمیل قطع برق بیش‌از زمان تحمل آن‌ها می‌تواند اخلال جدی در نظام سلامت کشور به‌ عنوان نخستین و فوری‌ترین نیاز مردم ایجاد کرده و با وارد کردن ضرر و زیان هنگفت به آن‌ها از یک‌سو و تقاضای متراکم هزاران هم‌وطن بیمار تحت درمان از سوی دیگر، نوعی هرج‌ومرج و افزایش پرداخت از جیب بیماران را پدید آورد.

در خاتمه این کمیسیون انتظار دارد با دستور فوری و اکید جنابعالی تدبیری اتخاذ شود که این‌ موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفته و خواسته بر حق صنعت داروسازی کشور در حد توقع یکسان صنف عادی، تنزل نیافته و تبعات سوء اجتماعی-امنیتی ناشی از کمبود یا نبود عرضه دارو پدید نیاید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما