۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۰۸۸

زیرساخت افزایش دندانپزشک در کشور وجود ندارد

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی کار صحیحی نیست به دلیل اینکه شاخص سلامت دهان و دندان افزایش نخواهد یافت همچنین هیات علمی متناسب با افزایش ظرفیت در کشور وجود ندارد.
زیرساخت افزایش دندانپزشک در کشور وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مهدی کدخدازاده افزود: در حال حاضر ۴۲ هزار دندانپزشک در کشور فعال هستند، در حوزه دندانپزشکی با دو چالش توزیع دندانپزشکان در سطح کشور و هزینه‌های بالای درمان مواجه هستیم به این دلیل که بیمه‌ها نقش مثبتی در حوزه دندانپزشکی ایفا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته تعداد دانشجویان دندانپزشکی دو برابر شده، گفت: ما با چالش‌هایی نظیر نبود زیر ساخت مناسب و عدم ماندگاری اعضای هیات علمی مواجهیم که همین موضوع کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار داده است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: هیچ جای دنیا افزایش تعداد دندانپزشک باعث افزایش کیفیت خدمات درمان نشده است و همه مطالعات داخلی و بین‌المللی این را تایید می‌کنند، مسیر سلامت دهان و دندان شهروندان پیشگیری و بهداشت است و اگر ما به دنبال تقویت درمان هستیم باید توزیع دندانپزشک نرمال شود، در کشورهای اسکاندیناوی شاخص پوسیدگی دندان‌ها به صفر رسیده است اما تعداد دندانپزشک زیاد نشده است و به سمت مدیریت بهداشت دهان و دندان رفتند.

وی افزود: قوانین حاکم بر دانشگاه‌ها انگیزه‌ای برای جذب هیات علمی در دانشگاه نگذاشته است، دندانپزشکان جوان که نیروی متعهد ضریب K هستند پس از گذارندن دوره طرح از کشور خارج می‌شوند و ما شاهد دفع نخبگان به جای جذب نخبگان هستیم و باید برای ماندن نخبگان فکری کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما