۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۳۰۹۵

ویروس آبله میمون از طریق هوا منتقل می شود؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا با رد انتقال ویروس آبله میمون از طریق هوا اعلام کرد: این ویروس معمولاً از طریق تماس فیزیکی مستقیم با زخم‌ یا قطرات آلوده مستقیم در فاصله نزدیک منتقل می‌شود.
ویروس آبله میمون از طریق هوا منتقل می شود؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا (CDC) اعلام کرده که ویروس آبله میمون از طریق قطرات تنفسی یک بیمار آلوده که در تماس فیزیکی با فرد دیگری قرار می گیرد خارج می شود و می تواند منتقل شود اما نمی تواند در مسافت های طولانی در هوا بماند.

این در حالیست که سازمان جهانی بهداشت دراینباره می گوید؛ اگر چه انتقال "کوتاه برد" ویروس آبله میمون از طریق هوا بعید به نظر می رسد اما غیرممکن نیست. همچنین مقامات بهداشتی انگلیس، ویروس آبله میمون را در فهرست «بیماری‌های عفونی با درجه بالا» قرار داده اند که می‌تواند از طریق هوا پخش شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا امروز اعلام کرد: شمار مبتلایان به آبله میمون در آمریکا از  45 مورد گذشت و این ویروس در 15 ایالت مشاهده شده است، آمار جهانی نیز به سرعت افزایش یافته و به بیش از 1450 نفر رسیده است. 

اخیرا کمیته کشوری واکسن در آلمان (STIKO) نیز توصیه کزده که افراد بالای 18 سال چنانچه در تمتاس با مبتلایان به آبله میمون بوده اند یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند، واکسن ایموانکس(Imvanex) شرکت باواریا نوردیک را تزریق کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما