۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۰۹۷

نظام بیمه ای بیمار است و دولتمردان خود بیمه تکمیلی دارند

رئیس کمیته بیماری‌های خاص کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بسیاری از دولتمردان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و از خدمات آن بهره مند می‌شوند و این در حالیست که نظام بیمه های پایه بیمار است و نیاز به اصلاح دارد.
نظام بیمه ای بیمار است و دولتمردان خود بیمه تکمیلی دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سلمان اسحاقی نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نظام بیمه‌ای کشور یک نظام بیمار است، قبل از هر موردی باید افراد محروم و کم برخوردار جامعه را شناسایی کنیم، متاسفانه امروز هزینه‌های درمان اصلی‌ترین مسئله بیماران است از طرفی بیمه تکمیلی در کشور مخصوص عده‌ای ویژه و خاص است، این نظام بیمه‌ای نیازمند اصلاحات اساسی است.

وی گفت: اصلاحات در بیمه کار بسیار مشکلی است اما کمیسیون بهداشت این بازساخت بیمه‌ای را در نظامنامه و آیین نامه در دستور کار قرار خواهد داد. پوشش هزینه بیمه‌ درمانی باید به گونه‌ای هدایت شود که تمام مردم به ویژه طبقه محروم جامعه از آن بهره مند شوند.

رئیس کمیته بیماری‌های نادر و خاص کمیسیون بهداشت مجلس گفت: پوشش تکمیلی بیمه‌ها از جمله مباحثی است که باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد برای رسیدن به این مهم، نیاز به ورود جدی دولت برای روی کار آوردن کل بیمه‌ها هستیم. اگر دولت بتواند بیمه‌ها را در قالب یک آیین نامه و دستورالعمل مکلف کند مابه التفاوت قیمت دارو و هزینه درمان را بپردازند بی شک تنها دغدغه بیماران درمان بیماری خواهد بود.

وی با اشاره به حذف ارز ترحیحی دارو افزود: برای حذف این ارز باید زیر ساخت‌های آن مهیا شود، رییس جمهور در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که قانون مجلس در خصوص حذف ارز ترجیحی به درستی اجرایی خواهد شد. در این شرایط باید بیمه‌ها بر حسب وظایف خود به میدان بیایند و مابه التفاوت قیمت داروهای تحت پوشش را پرداخت کنند.

اسحاقی در ادامه تصریح کرد: مقرر شده طی روزهای آینده در جلسه‌ رسمی کمیسیون بهداشت و درمان، هماهنگی بین بیمه‌ها و پرداخت مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با جزئیات کامل  به سازمان‌های بیمه‌گر  مورد رسیدگی قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما