۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۳۱۴۶

فوت ۳ هزار نفر در سال به دلیل نبود عضو پیوندی

 رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: سالانه سه هزار نفر به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند در حالیکه تقریبا ۳ عضو بیمار دچار مرگ مغزی قابل اهدا است و با مدیریت صحیح پیوند می‌توان بیماران در نوبت انتظار را نجات داد.
فوت ۳ هزار نفر در سال به دلیل نبود عضو پیوندی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امیرحسام علیرضایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی کشور، افزود: در حال حاضر PMP (شاخص اهدای عضو) کشور ۱۱.۲۶ است و با باید تلاش کنیم این آمار افزایش یابد.

وی اظهارداشت: در کشور ۵۴ درصد بیماران کلیوی به مرحله دیالیز می رسند و ۴۶ درصد آنها پیوند کلیه می شوند. با توجه به ایمن بودن دیالیز صفاقی و به صرفه بودن هزینه های درمانی، باید تلاش کرد این نوع دیالیز برای بیماران افزایش یابد.

علیرضایی ادامه داد: آموزش، معرفی و توسعه دیالیز صفاقی توسط پزشکان نفرولوژیست در افزایش تعداد دیالیز صفاقی اثر گذار است. الزام دانشگاه های دارای نفرولوژیست به راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی، ارتقای کیفیت محلول های دیالیز صفاقی، تعیین حد نصاب برای درصد و سهم دیالیز صفاقی در بین سایر روش های درمانی، ورود فناوری ها و روش های جدید درمان APD و محلول های Biocompatible از سیاست های وزارت بهداشت در توسعه دیالیز صفاقی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما