۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۱۶۳

شرکت‌های مشاوره آنلاین پزشکی مجوز ندارند

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتبار بخشی سازمان نظام پزشکی گفت: هیچ دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت در خصوص شرکت‌های مشاوره آنلاین در امور پزشکی ارائه نشده است و هیچ یک از این شرکت‌ها مجوز ندارند.
شرکت‌های مشاوره آنلاین پزشکی مجوز ندارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر فربد رهنمای چیت ساز افزود: وقتی به یک بیمارستان مراجعه می‌کنیم با اینکه شناختی از پزشک مستقر در اورژانس نداریم، اما او در مکانی شناسنامه دار فعالیت می‌کند، در مورد شرکت‌هایی که خدمات مشاوره و معاینه آنلاین در امور پزشکی ارائه می‌دهند چنین چیزی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: هیچ نوع شناختی از این شرکت‌ها وجود ندارد، زیرا بدون شناسنامه هستند و در واقع نمی‌توان مطمئن بود چه کسی در این شرکت ها خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

دکتر رهنمای گفت: با توجه به اینکه اینروزها اغلب تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام می‌گیرد متاسفانه می بینیم که در بسیاری از موارد افراد فاقد صلاحیت و غیرپزشک خدمات درمانی ارائه می‌کنند. این نوع تبلیغات بسیار فریب دهنده و خطرناک است.

وی افزود: برای تشخیص اصالت پزشک، مردم می توانند به سایت سازمان نظام پزشکی به نشانی irimc.org مراجعه کنند، سپس از طریق سرویس جستجوی پزشک، مشخصات پزشک مد نظر را وارد کنند و تصویر، پروانه، تخصص و حتی محل شهر فعالیت را مشاهده کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما