۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۳۱۶۴

قیمت دارو افزایش نیابد کیفیت کاهش می یابد

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تشکیل کمیته قیمت‌گذاری دارو گفت: جلسات متعددی با تامین کنندگان دارو داشتیم و مشخص است که اگر قیمت دارو افزایش پیدا نکند کیفیت پایین می‌آید.
قیمت دارو افزایش نیابد کیفیت کاهش می یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی افزود: سازمان غذا و دارو را موظف کردیم که با توجه به اصلاح ارز دارو، کمیته قیمت‌گذاری دارو را تشکیل دهد. این کمیته تشکیل شده و قیمت‌گذاری و بحث‌های ارز ترجیحی دارو آغاز شده است.

وی اظهار داشت: جلسات کارشناسی و دقیقی در موضوعاتی چون مشکلات صنعت دارو و مطالبات شرکت‌های دارویی برگزار کردیم. مردم ما مردم نجیب و آگاهی هستند، اگر در مورد تصمیماتی که به خاطر شرایط به وجود می‌آید، اطلاعات کافی داشته باشند، همراهی خوبی انجام می‌شود. ما شرایط کرونا را پشت سر گذاشتیم و لازم است در موضوعات دیگر بهداشت و درمان به‌خصوص دارو متمرکز کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت همچنین با اشاره به اشکالات نسخه نویسی الکترونیک، افزود: آن‌چیزی که بیمه سلامت اعلام کرده اجرای بالای 95 درصد این طرح است، البته ما به عنوان کمیسیون بهداشت و درمان هنوز این موضوع را نپذیرفته‌ایم و به طور دائم نکات و انتقاداتی از مردم به دست ما می‌رسد. در عمل بعضی از استان‌ها هنوز نتوانسته‌اند آن را اجرا کنند. گزارشی که در اجرای طرح نسخه‌الکترونیک به دست ما رسیده نشان می‌دهد اشکالاتی از قبیل کدهای دارویی وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما