۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۳۱۷۰

انجام محاسبات تمامی داروها برای انتقال ارز ترجیحی

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: برای تمامی داروها قیمت پایه و قیمت آتی، سهم سازمان‌های بیمه‌گر، سهم یارانه و سهم مردم محاسبه شده و در اختیار نهادهای دیگر گذاشته شده است.
انجام محاسبات تمامی داروها برای انتقال ارز ترجیحی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسین شمالی سرپرست معاونت برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی محاسبات را به دقت انجام دادیم و در اختیار نهادهای دیگر گذاشته شده تا آن ها هم نظر کارشناسی بدهند، سازمان غذا و دارو آمادگی کامل برای اجرای این قانون را دارد اما نکته مهم این است که این محاسبات بر اساس تحت پوشش بیمه بودن یا نبودن داروها انجام شده است.

شمالی افزود: در حوزه داروهای بیمه‌ای، بیمه ها همچنان حمایت خود را دارند و یارانه دولت هم اضافه می شود و پرداختی مردم بابت اقلام دارویی تغییر نخواهد کرد.

وی درباره داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند هم گفت: ۳۶۰ قلم دارو بیمه نیستند و پرداختی مردم بابت این اقلام هم تغییر نمی کند و ما به التفاوت قیمت ناشی از افزایش نرخ ارز و قیمت دارو توسط یارانه دولت پوشش داده می شود.

وی در پایان باید خاطرنشان کرد: انتقال ارز ترجیحی دارو به بیمه ها اقدامی مهم در مسیر عمل به سیاست های کلی سلامت برای مدیریت منابع از طریق بیمه هاست.

گفتنی است روز گذشته رییس جمهور اعلام کرد، دارو باید تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد اما زیرساخت ما در بیمه‌ها فراهم نیست و تا این زیرساخت فراهم نشود، ارز ترجیحی دارو قطع نمی‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما