۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۱۷۷

داروی ثبت سفارش شده معطل ترخیص نمی ماند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: درصورتی که کالایی با IRC وارد گمرک شده باشد، اقدامات لازم به منظور ترخیص به صورت سیستمی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
داروی ثبت سفارش شده معطل ترخیص نمی ماند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حمیدرضا اینانلو افزود: تمامی مجوزها برای محموله های وارداتی دارو از ۶ ماه قبل، توسط سازمان غذا و دارو در سامانه تیتک بارگذاری می شود.

وی گفت: کامنت مربوط به اصلاح تعرفه در سامانه تیتک در کمتر از یک روز توسط کارشناس انجام و نامه های حداقل اسناد در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه سازمان غذا و دارو هیچ اطلاعی نسبت به محموله های وارد شده بدون ثبت سفارش نداشته و بدیه ا ست که رسیدگی و ترخیص آن در حیطه وظیفه این سازمان نیست، تصریح کرد: گمرک باید درخصوص چرایی صدور مجوز تخلیه بار به محموله های فاقد هرگونه ثبت سفارش و خارج از نظارت وزارت بهداشت، پاسخگو باشد.

وی افزود: گمرک باید به‌صورت آنلاین ورود کالاها را به اطلاع دستگاه های صادرکننده مجوز برساند تا در صورت داشتن مجوز، ترخیص به سرعت انجام شود و در صورت نداشتن مجوز کالا مرجوع شود.

لازم به ذکر است که در هفته های اخیر مسئولین گمرک کشور بارها نسبت به ناهماهنگی های سازمان غذا و دارو در خصوص مجوزهای لازم برای ترخیص دارو، انتقاد کرده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما