۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۱۷۹

با این قیمت عرضه دارو توجیه پذیر نیست

مدیرکل برنامه ریزی اداره دارو سازمان غذا و دارو گفت: کمبود در برخی اقلام دارویی حتی داروهای تولید داخل به این دلیل است که برای سیاست اصلاح ارزی تصمیم نهایی گرفته نشده و روند اصلاح قیمت دارو متوقف شده است در نتیجه عرضه از نظر اقتصادی توجیه پذیر نیست و تامین کنندگان عرضه را کاهش داده‌اند.
با این قیمت عرضه دارو توجیه پذیر نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، حسین شمالی مدیرکل برنامه ریزی اداره داروی سازمان غذا و دارو افزود: ارز ترجیحی موجب اخلال در زنجیره تامین دارو می‌شود و بخشی از داروها به دلیل تفاوت قیمت آن در داخل و خارج، قاچاق معکوس می‌شوند. 

مدیرکل برنامه‌ریزی دارو سازمان غذا و دارو گفت: اکنون فقط داروهایی که بیمه دارند و قیمت آنها از یک عددی بالاتر هستند؛ در سامانه تی تک ثبت می‌شوند و به همین دلیل بسیاری از داروهای فاقد پوشش بیمه از زنجیره خارج می شوند و همه اینها به دلیل اختلاف نرخ ارز داروست.

شمالی گفت: طرح انتقال ارز به بیمه‌ها از سال ۹۹ کلید خورده است، سازمان غذا و دارو به عنوان متولی طرح محاسبات از نظر بودجه‌ای و قیمتی را انجام داد و اطلاعات در اختیار بیمه‌ها و وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذی نفع قرار گرفت و سازمان غذا و دارو آمادگی کامل برای انتقال ارز به بیمه‌ها را دارد.

وی تاکید کرد: اگر قرار شد سیاست اصلاح ارزی اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که هیچ تغییری در پرداخت از جیب مردم رخ ندهد و اگر سیاست ارزی تغییر نکرد، باید اصلاح قیمتی صورت گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما