۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۳۱۸۰

هشدار قالیباف درباره واریز نشدن سهم وزارت بهداشت از مالیات

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گلایه‌ها از پرداخت نشدن سهم حوزه سلامت از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده گفت: یک درصد از ۹ درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده سهم وزارت بهداشت است و باید در پانزدهم هر ماه این رقم به صورت مستقیم برای این وزارتخانه واریز شود.
هشدار قالیباف درباره واریز نشدن سهم وزارت بهداشت از مالیات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدباقر قالیباف در نشست امروز (سه‌شنبه 7 تیرماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به پیگیری نمایندگان درباره واریز نشدن سهم 10 درصدی وزارت بهداشت از سرفصل هدفمندی یارانه‌ها و نیز سهم یک درصد این حوزه از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، تاکید کرد: اگر این رقم در زمان مقرر برای حوزه سلامت واریز نشود به صورت جدی و صریح مسئله را پیگیری می‌کنیم، این مسئله هیچ جای تأخیر یا بحث دیگری ندارد. 

رئیس مجلس همچنین با انتقاد از اینکه در حوزه سلامت 12 میلیون مترمربع ساختمان‌های مربوط به پروژه‌های نیمه تکمیل و رها شده داریم، گفت: این شرایط در حالی است که با یک برنامه دقیق در دهه گذشته حداقل نیمی از پروژه ها امکان رسیدن به بهره برداری و ارائه خدمات به مردم را داشت اما متأسفانه این مسئله مورد توجه قرار نگرفت.  

قالیباف در همین زمینه با بیان این که متأسفانه به نظر می‌رسد به دلایل مختلف، قدرت حل مسئله را در عرصه‌های گوناگون از دست داده‌ایم، تصریح کرد: اگر چه مشکلات را تشخیص می‌دهیم و امکان حل و فصل آن را داریم اما قدرت حل مسئله نداریم و این مشکلی جدی است که نتیجه نحوه حکمرانی ما در کشور است و این شیوه باید تغییر کند تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین برنامه هفتم باید مراقبت کنیم که مثل گذشته آرزوها به قانون تبدیل نشود، بلکه با تمرکز بر مشکلات اساسی کشور، به نحوی برنامه‌نویسی کنیم که این برنامه بتواند کشور را از شرایط کنونی خارج کند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما