۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۳۱۸۵

مالیات مطب ها و مراکز درمانی نصف شد

ضریب درآمد مشمول مالیاتی مطب ها و مراکز تشخیصی و درمانی تا نصف ضرایب فعلی تعدیل شد.
مالیات مطب ها و مراکز درمانی نصف شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در چهارمین نشست رئیس کل سازمان نظام پزشکی با رئیس سازمان امورمالیاتی کشور پس از بحث و بررسی های لازم ، ضریب درآمد مشمول مالیاتی برای مطب ها و مراکز تشخیصی و درمانی تا نصف ضرایب فعلی تعدیل و برای فعالیت پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان در مراکز تشخیصی و درمانی معادل ضریب سال ۹۸ در نظر گرفته شد.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با دکتر داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به افزایش بهای تمام شده خدمات در حوزه سلامت، افزایش نیافتن تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی متناسب بانرخ تورم، افزایش حقوق و دستمزدها و قوانین حاکم بر تعرفه های نظام سلامت گفت: سازمان امور مالیاتی ضریب درآمد مشمول مالیات سال ۹۹ جامعه پزشکی شاغل در مراکز درمانی را که به شدت تحت تأثیر اثرات منفی بحران همه گیری کرونا قرار گرفته بود از ۴۲ درصد در سال ۹۸ به ۶۵ و ۷۰ درصد در سال ۹۹ افزایش داده است.

وی افزود: با توجه به کاهش مراجعات مطب ها و مراکز تشخیصی و درمانی و افزایش بهای تمام شده خدمات در این مراکز، ضرایب مالیاتی آن ها مطابق پارسال در نظر گرفته شده است.

همچنین دکتر داوود منظور در این نشست بیان کرد: نسبت به تعدیل ضرایب درآمد مشمول مالیات دستورات لازم را داده ام. امسال که به مالیات های سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رسیدگی می شود، تعداد افرادی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی استفاده کرده اند، بیش از دو برابر شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تغییر ضرایب را متناسب با نوع فعالیت جامعه پزشکی باید جدی گرفت و به سمت پایین تعدیل کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما