۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۱۹۲

تابستان داغ اروپا با شیوع دوباره کرونا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار می‌رود در تابستان امسال اروپا دوباره با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شود.
تابستان داغ اروپا با شیوع دوباره کرونا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ این سازمان از کشورهای اروپایی خواست تا با توجه به ۳ برابر شدن موارد ابتلا در ماه گذشته کنترل های بیش‌تری را اعمال کنند.

هانس کلوگه مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «از آنجا که کشورهای اروپایی اقدامات پیشگیرانه‌ را که قبلا اعمال شده بود، لغو کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که ویروس در تابستان به‌صورت پرشمار منتقل شود»

او افزوده که «این ویروس در صورت توقف نظارت دولت‌ها، از بین نخواهد رفت. این ویروس همچنان در حال پراکنده شدن است، هنوز در حال تغییر است و هنوز هم جان انسان‌ها را می‌گیرد»

اتریش، قبرس، فرانسه، آلمان، یونان، لوکزامبورگ و پرتغال، کشورهایی هستند که به‌تازگی بالاترین میزان ابتلا را داشته و تقریباً همه کشورهای اروپایی شاهد افزایش موارد ابتلا بوده‌اند.

اکنون اروپا با رقم تقریبی ۵۰۰ مرگ در روز مواجه است. این آمار تقریبا با آمار تابستان ۲۰۲۰ برابری می‌کند.

کلوگه همچنین از کشورهای عضو خواسته که به انجام آزمایش برای تشخیص مبتلایان به ویروس ادامه دهند.

براساس داده‌های عمومی منتشر شده و با توجه به شیوع تازه‌ترین نوع فرعی ویروس جهش یافته اومیکرون موسوم به «ب.آ.۵»، تعداد موارد ابتلای روزانه به بیماری کووید۱۹ در پنجاه کشور تحت پوشش سازمان بهداشت جهانی در اروپا طی این هفته به ۵۰۰ هزار نفر رسید، در حالی که این رقم در پایان ماه مه حدود ۱۵۰ هزار مورد در روز بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما