۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۲۰۳

شناسایی ۳۲ مورد وبا در کردستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا کنون ۳۲ مورد ابتلا به بیماری وبا در کردستان شناسایی شده است که ۱۰ مورد از آنها سابقه سفر به عراق را نداشتند و انتقال درون جامعه رخ داده است.
شناسایی ۳۲ مورد وبا در کردستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر فرزام بیدارپور گفت: از موارد شناسایی شده در استان، سه مورد در سنندج، سقز و کامیاران و ۲۹ مورد دیگر در مریوان شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ مورد از بیماران شناسایی شده اخیر در مریوان سابقه سفر به عراق نداشتند، افزود: آنها با موارد شناسایی شده پیشین که سابقه سفر داشته اند در ارتباط بوده اند پس انتقال درون جامعه رخ داده است.

وی ادامه داد: پیش از طغیان وبا در استان، یک مرکز دو نفره به شکل تمام وقت عبور و مرور مرزی را از نظر سلامت پایش می کرد اما پس از شناسایی موارد جدید، یک مرکز دو نفره دیگر به این کار اختصاص یافته است تا قسمت ترانزیت راننده ها هم کنترل شود.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد شناسایی شده اخیر کشاورز هستند و روابط خویشاوندی با هم دارند، افزود: انتقال بیماری به واسطه آلودگی آب نبوده و آب این مناطق سالم است و بیماری به واسطه ارتباط های شخصی منتقل شده است.

دکتر بیدارپور گفت: موارد شناسایی شده به نوع خفیف بیماری مبتلا شده اند وحال عمومی این افراد خوب است، با وجود این تا زمانی که به مدت سه هفته متوالی، موردی ثبت نشود نمی توان گفت که طغیان سپری شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما