۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۳۲۰۴

صنعت داروسازی خودش برای قیمت گذاری اقدام کند

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروی انسانی ایران گفت: در صورت ادامه وضعیت فعلی و حل نشدن مشکلات صنعت داروسازی، سندیکا خود براساس چارچوب فعلی قیمت‌گذاری دارو و طبق بهای تمام شده، قیمت دارو را تعیین و به شرکت‌ها ابلاغ می‌کند.
صنعت داروسازی خودش برای قیمت گذاری اقدام کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد عبدزاده عصر یکشنبه در نشست مشکلات صنعت داروسازی که در انستیتو صنایع غذایی برگزار شد، افزود:  صنعت داروسازی را نمی‌توان با قیمت‌های دستوری پیش برد. قیمت گذاری دارو با این تورم، پیش نمی‌رود.  یکی از پیشنهادات ما این است که منتظر وزارت بهداشت نمانیم و صنعت، خودش برای قیمت گذاری دارو اقدام کند.

عبدزاده خاطرنشان کرد: نامه‌هایی به وزیر بهداشت و معاون اول رئیس جمهور نوشتیم، مبنی بر اینکه صنعت دچار مشکل شده است. همچنین با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز مکاتباتی داشتیم و در نهایت طی یک جلسه عمومی، از تمامی مسئولین کشوری دعوت شد تا صدای داروسازان را بشنوند.

وی افزود: بعد از این نشست قرار شد کارگروه‌هایی برای قیمت گذاری دارو تشکیل شود، آنچه را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده ایم، بدون پاسخ مانده است.

عبده زاده همچنین از ارسال نامه محرمانه به رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این نامه، مشکلات صنعت داروسازی را به صورت شفاف مطرح کردیم.  به دنبال آن، جلسه دیگری با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و آقای مخبر گفت که ظرف یک هفته باید وضعیت ارز دارو مشخص شود. تا این لحظه از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: متأسفانه خروجی تصمیم گیری ها، بیشتر پاسکاری بین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است. وضعیت موجود صنعت داروسازی کشور به این شکل است که این صنعت جدا از مسائل حاکم بر جامعه نیست. به طوری که تورم، افزایش قیمت و…، نیز در صنایع دارویی مشاهده می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت هم در بحث قیمت گذاری دارو منفعل شده است، افزود: ۶ ماه است داریم مشکلات داروسازی را بازگو می‌کنیم، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. همه مشکلات به کسری بودجه دولت باز می‌گردد و غیر از این نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما