۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۲۱۲

خط تولید واکسن کووپارس تعطیل شد

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به انجام ندادن تعهدات وزارت بهداشت در قبال واکسن کووپارس از تعطیلی خط تولید این واکسن خبر داد.
خط تولید واکسن کووپارس تعطیل شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: واکسن کرونا در کشور بازار ندارد، کالایی هم که بازار نداشته باشد خط تولید آن تعطیل می‌شود.

وی افزود: وزارت بهداشت در بهمن به ما اعلام کرد که ۳ و نیم میلیون دُز واکسن تولید کنید تا قرارداد خرید آن را امضا کنیم، مؤسسه رازی نیز این واکسن‌ها را تولید کرد، اما خبری از قرارداد خرید نشد و الان این واکسن‌ها در انبار‌های مؤسسه رازی هستند که براساس قیمت ۱۸۰ هزار تومانی که برای هر دُز این واکسن در نظر گرفته شد، ۶۳۰ میلیارد تومان هزینه تولید این ۳ و نیم میلیون دُز واکسن شده است.

معاون تحقیقات رازی ادامه داد: اجازه صادرات برای واکسن رازی نیز زمانی داده شد که دیگر بازار دنیا با اشباع واکسن مواجه شد و از سوی دیگر وضعیت بیماری نیز در جهان رو به افول رفت.

مهرآبادی تأکید کرد: ما بر اساس درخواست و نامه وزارت بهداشت در بهمن، ۳ و نیم میلیون دُز واکسن تولید کردیم. در اسفند همه این سه و نیم میلیون دُز آماده بود، اما پس از آن وزارت بهداشت نه قراردادی امضا کرد و نه واکسن‌ها را از ما خریداری کرد. هم اکنون که وزارت بهداشت برنامه تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را دارد، از قبل واکسن‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و در انبارهایش موجود است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما