۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۳۲۱۳

شمار مبتلایان تب کریمه کنگو به ۴۵ نفر رسید

 رئیس اداره بیماری‌های مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۴۵ مورد ابتلا به تب کنگو ثبت شده است که متاسفانه ۳ نفر از آنها فوت کردند.
شمار مبتلایان تب کریمه کنگو به ۴۵ نفر رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، بهزاد امیری در نشست خبری روز بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اظهار کرد: دلیل نام‌گذاری این روز اقدامات لویی پاستور برای کشف واکسن هاری در سال ۱۸۸۵ بود.

وی افزود: بیماری‌های قابل انتقال از حیوان متعدد بوده که ۲۰۰ مورد از آن شناسایی شده و ۶۱ درصد بیماری‌های عفونی از این نوع بیماری‌ها هستند.

امیری بیان کرد: بیماری‌های قابل انتقال انسان و حیوان امکان ایجاد اپیدمی‌های بزرگ را دارند و کرونا نمونه‌ای از آن بود.

وی گفت: برخی از این بیماری‌ها مرگ حتمی دارند مانند بیماری هاری و برخی مانند تب مالت خسارت‌های بزرگ اقتصادی ایجاد می کنند.

امیری یادآور شد: ما هر ساله با افزایش موارد حیوان‌گزیدگی مواجه هستیم، سال گذشته بالغ بر ۲۶۰ هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور ثبت شد که عمده آن توسط سگ‌های ولگرد و بدون صاحب رخ داد.
​​​​​​
رییس اداره بیماری های مشترک انسان و حیوان گفت: سال گذشته ۱۶ مورد مرگ در اثر هاری در کشور رخ داد که عمده آنها اتباع افغانستانی بودند. به همین دلیل ما درخواست می‌کنیم که تمامی اتباع چه قانونی و چه غیر قانونی به محض حیوان‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا بلافاصله واکسن دریافت کنند. واکسیناسیون هاری رایگان است.

وی در ادامه یاداور شد: تب مالت دومین بیماری تحت پوشش ما است، که سال گذشته ۲۰‌هزار و ۴۹۰ مورد ثبت شد، سالک نیز بیماری دیگر قابل انتقال بین انسان و حیوان است که سال گذشته ۱۶‌هزار و ۳۰۷ نفر به آن مبتلا شدند.

 این مسئول وزارت بهداشت یادآور شد: کیست هیداتی بیماری دیگری است که سال گذشته ۴۱۳ مورد به آن مبتلا شدند. تب شالیکاران یا پتوزهیوز نیز بیماری دیگر قابل انتقال بین انسان و حیوان است که سال گذشته ۲۵۱ مورد در کشور ثبت شد. همچنین ۱۰۷ مورد سیاه‌ زخم سال گذشته در ایران مشاهده شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما