۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۲۹۴

افزایش آمار فوتی های تب کریمه کنگو

رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان تب کریمه کنگو در کشور گفت: از ابتدای سال ۵۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۵ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.
افزایش آمار فوتی های تب کریمه کنگو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهزاد امیری افزود: خوشبختانه پس از عید قربان با افزایش ناگهانی مبتلایان به این بیماری روبرو نبودیم اما روند ابتلا به شکل تک‌ به تک پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: گوشت دام ذبح شده قبل از مصرف باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد در یخچال قرار داده شود و جگر و سایر امعاء و احشاء دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی‌ گراد، مصرف شوند.

دکتر امیری با اشاره به اینکه راه‌های انتقال بیماری به سه روش است، بیان کرد: اول از طریق گزش نیش کنه است که یا ممکن است خود کنه انسان را نیش بزند یا اینکه کنه روی بدن باشد و انسان دانسته یا ندانسته آن را لِه کند. راه انتقال بعدی از طریق خون، مایعات و ترشحات آلوده دام به انسان است که این در زمان ذبح دام یا انتقال امعاء و احشاء دام اتفاق می‌افتد؛ البته اگر فرد گوشت و احشاء دام را به شکل خام یا درست پخته نشده مصرف کند هم احتمال ابتلایش به بیماری وجود دارد. راه انتقال سوم هم از بیمار آلوده به سایر انسان‌ها است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما