۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۳۲۲۶

ذینفعان در مجلس و دولت مانع تصویب مالیات بر سیگار

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه ذینفعان در مجلس و دولت مانع تصویب قانون مالیات برای شرکت های چند ملیتی تولید کننده سیگار در کشور شدند.
ذینفعان در مجلس و دولت مانع تصویب مالیات بر سیگار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری با اشاره به تولید سیگار از سوی شرکت های چند ملیتی در داخل کشور افزود: علیرغم اینکه کشورهای خارجی  بخصوص اروپا و آمریکا ما را در همه کالاها و حتی برخی خدمات تحریم کردند، اما برای تولید سیگار در داخل کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی در داخل مخالف اخذ مالیات از این شرکت های چند ملیتی هستند و این برداشت می شود که آنها در این زمینه ذی نفع هستند .

شهریاری تاکید کرد: در دو مقطع، یکی در دهه ٨٠ و پس از آن بعد از سال ٩٢ بیشترین سرمایه گذاری که کشورهای خارجی در داخل ایران انجام دادند در زمینه تولید سیگار بود بطوریکه آنها در همین راستا کارخانه های تولیدی راه اندازی کرده و سهم زیادی از بازار فروش سیگار  را قبضه کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت گفت: متاسفانه به رغم آن که سرمایه های زیادی از کشور نصیب شرکت های چند ملیتی می شود اما آنها مالیات پرداخت نمی کنند، و حتی برای کسب سود زیاد بر مصرف گرایی نیز تمرکز دارند که این مسئله یک آسیب جدی برای کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در زمان تصویب لایحه بودجه در صحن مجلس هنگامی که موضوع مالیات بر سیگار در دستور کار مجلس قرار داشت، یکی از مسئولین، اطلاعات غیر واقعی در زمینه قاچاق سیگار در صحن مجلس ارائه کرد. اینجانب در همان زمان به رئیس جمهور گزارش دادم چرا آن مسئول باید در خصوص قاچاق سیگار گزارش غیر واقعی دهد.

شهریاری افزود: همچنین در آن ایام یکی از وزرا نامه ای به رئیس مجلس نوشت و خواستار عدم تصویب قانون مالیات بر سیگار شد. این موضوعات باعث شد تا قانون مالیات بر سیگار در مجلس مصوب نشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما