۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۲۲۷

افزایش آمار مبتلایان بدنبال ورود زیر سویه های جدید

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: دو زیر سویه BA۴ و BA۵ وارد کشور شده‌اند و روند بیماری رو به افزایش است.
افزایش آمار مبتلایان بدنبال ورود زیر سویه های جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر طلعت مختاری آزاد درباره رفتار ویروس BA۴ و BA۵ که به عنوان زیرسویه‌های اُمیکرون شناخته می‌شوند، افزود: باید توجه کرد که دو زیرسویه BA۴ و BA۵ با توجه به تغییراتی که داشتند، حتی با خود ویروس اُمیکرون اولیه هم تفاوت‌هایی دارند.

وی عنوان کرد: این تغییرات در دو زیرسویه BA۴ و BA۵ باعث شده، سازمان جهانی بهداشت و برخی از کشورهای تولیدکننده واکسن به فکر این باشند که در فرمول واکسن ها تغییراتی ایجاد کنند. با این حال هنوز واکسن‌های قبلی می‌توانند در پیشگیری از مرگ‌ومیر و شدت بیماری موثر باشد.

مختاری آزاد درباره وضعیت بیماری‌زایی دو زیر سویه BA۴ و BA۵، گفت: هنوز بیماری‌زایی دو زیرسویه BA۴ و BA۵ به شدت دلتا نیست و ملایم‌تر از دلتاست، اما نمی‌دانیم در آینده به چه صورت خواهد بود. همچنین طبق مطالعاتی که انجام شده، ‌دوره نهفتگی بیماری در این دو زیرسویه مانند کروناویروس‌های قبلی دو تا سه روز نیست و به نظر می‌رسد می‌تواند طولانی‌تر هم باشد.

وی درباره زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ در ایران افزود: به طور کلی هیچ کشوری نمی‌تواند از انتقال و انتشار ویروس‌های تنفسی جلوگیری کند. این ویروس هم وارد ایران شده و فعلا در شروع آن هستیم، در حال بررسی افزایش موارد بیماری هستیم و باید دو هفته صبر کنیم. مانند بسیاری از کشورها در ایران هم این دو زیر سویه روند افزایشی را  نشان می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما