۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۳۲۳۱

پشه مرگبار دِنگی در بندرعباس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مشاهده لارو پشه دِنگی یا آئدس در ۱۰ محله و خیابان بندرعباس و همچنین مناطق مرکزی شهر طی هفته گذشته خبر داد.
پشه مرگبار دِنگی در بندرعباس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه افزود: این پشه موجب انتقال بیماری تب خونریزی دهنده دِنگ، زیکا و چیکونگونیا می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق نزدیک سواحل، اسکله‌ها و بندرگاه‌ها در شهرستان‌های بندری و جزایر، از مناطق پر خطر استان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد:  ورود لاستیک‌های مستعمل، نی‌های بامبوی وارداتی، کالاها و اجناس وارد شده از کشورهای آلوده، کشتی و هواپیما، از راه‌های انتقال و ورود این پشه به کشور است.

دکتر نوروزیان توضیح داد: این پشه در هر خونخواری چندین نفر را می‌گزد و با این تغذیه مکرر اگر پشه آلوده به ویروس باشد، موجب انتقال بسیار سریع بیماری‌های خونریزی دهنده دانگ، چیکونگونیا و ویروس زیکا می شود و اپیدمی های بزرگی از بیماری ایجاد می‌کند. 

به گفته دکتر نوروزیان یکی از ویژگی‌های این بیماری احساس بهبود با گذشت چند روز از علائم است، اما بعد از ۴ تا پنج روز، منجر به کما و نهایتا مرگ بیمار می‌شود.

وی خاطر نشان شد: هفته گذشته کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لارو (تخم یا نوزاد) این پشه را در محلات اسلام آباد،کوی نیایش،رسالت ، داماهی ، ۲۲بهمن، تپه الله اکبر ، پشت شهر ، جهانبار، نایبند و همچنین مرکز شهر بندرعباس مشاهده کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما