۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۳۲۳۹

مرحله اول طرح اصلاح ارز دارو برای داروهای داخلی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح ساماندهی ارزی دارو در مرحله اول برای داروهای تولید داخل اجرا می‌شود و تمهیداتی در کارگروه‌ها انجام شده تا کارخانه های دارویی بدنبال افزایش سرمایه در گردش مشکلی از نظر تامین منابع نداشته باشند.
مرحله اول طرح اصلاح ارز دارو برای داروهای داخلی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ میرهاشم موسوی افزود: برای اصلاح یارانه ارزی دارو دو روش پیش بینی شده که هر کدام عملیاتی شود، زیرساخت‌هایش در تامین اجتماعی آماده است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی از ابتدای طرح با سازمان غذاو دارو، وزارت بهداشت و بیمه‌ها و همچنین چندین جلسه با معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است. زمینه‌های فنی که باید لیست داروها به سازمان‌های بیمه‌گر ارائه و بارگذاری شود، فراهم است. در چند روز گذشته نیز جلساتی در این زمینه برگزار شده و با ارسال این لیست، این اقدام در تامین اجتماعی هم محقق خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: تمهیدات لازم در وزارت بهداشت دیده می‌شود و ما به عنوان سازمان بیمه‌گر، بستر فنی این قضیه را آماده و در دست داریم و از ابتدا هم در هر طرحی که منجر به کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت شده همراهی کرده و آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم. در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

موسوی گفت: بارمالی برآورد شده برای اجرای کل این طرح حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان مربوط به دارو و مابقی مربوط به تجهیزات است. البته چون قرار است طی چند مرحله اتفاق بیفتد، باید جزئیات مشخص شود که در فاز اول قرار است چه تعداد از داروها مشمول شوند و بار مالی فاز اول چقدر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: پیش‌بینی خوبی انجام شده که مردم دارویشان را با قیمت قبلی دریافت کنند و مابه‌التفاوت از طریق بیمه‌ها و بستر هدفمندی یارانه‌ها به شکل مستقیم به داروخانه پرداخت شود.

موسوی همچنین اعلام کرد که بخشی از داروهای OTC یا بدون نسخه که در سنوات گذشته مصرف عمومی داشته اند نیز قرار است وارد این طرح شوند. بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و بیمه‌ها این داروها را نیز با پرداختی که از منابع عمومی دولت برای این داروها اتفاق می‌افتد، پوشش می دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما