۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۳۲۵۴

پزشکیان: دولت دروغ می‌گوید؛ شرایط تامین دارو بدتر می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت: اینکه دولت می گوید برای دارو و مواد اولیه کمبود نداریم دروغ است چراکه واقعیت چیز دیگری است باید از ابتدا درست تصمیم می گرفتند اگر قرار بود ارز آزاد شود باید ریال کارخانه داران را می دادند که بتوانند مواد اولیه را بخرند و بیاورند.
پزشکیان: دولت دروغ می‌گوید؛ شرایط تامین دارو بدتر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مسعود پزشکیان با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی در داروخانه ها، گفت: با سیاستی که دولت در پیش گرفته است کمبود دارو امری طبیعی است و شرایط بدتر هم خواهد شد، پشت سیاست های دولت چیزی جز بی تجربگی و عدم هماهنگی نمی توان دید.

وی اظهار کرد: باید شرکت های دارو سازی با ریال، ارز آزاد می گرفتند و مواد اولیه دارو وارد می کردند، چون ریال نداشتند کمتر خریدند و در نتیجه کمتر وارد کردند و به همین دلیل نیز دارو کمتر تولید می کنند.

پزشکیان گفت: معتقد بودم باید ارز ترجیحی برای دارو حذف شود ولی باید مدیریت می شد، نباید شرکت های داروسازی را رها می کردند که پول نداشته باشند که مواد اولیه بخرند. این بی برنامه گی فقط مردم را دچار بحران و مشکل می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مدیریت علم است، مدیران که یهویی ظاهر نمی شوند. کدام یکی از این افرادی که در حال حاضر مدیر هستند دوره مدیریت دیدند و کجا دیدند؟ کجا را توانستند درست کنند که این دومی اش باشد.

پزشکیان گفت: وقتی یک نفر در خانواده مریض است ده نفر گرفتار می شوند. وقتی دارو نباشد آرامش همه اعضای آن خانواده بهم می ریزد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما