۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۳۲۵۸

لزوم تغییر نوع دُز یادآور با توجه به شیوع سویه واکسن‌گریز

عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: نوع واکسن تزریقی برای دز چهارم بستگی به دزهای قبل دارد و اگر در سه دز سابق واکسن های سینوفارم یا برکت تزریق شده است، توصیه نمی‌شود که دز یادآور از همین نوع باشد و باید پلتفرم واکسن تغییر کند.
لزوم تغییر نوع دُز یادآور با توجه به شیوع سویه واکسن‌گریز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مسعود مردانی با تاکید بر شیوع سویه واکسن‌گریز در کشور، افزود: زیرسویه‌ای از امیکرون به نام BA.۵ در کشور شیوع یافته که متأسفانه سویه‌ای واکسن‌گریز است و حتی احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه قدرت انتقال سویه مذکور بسیار شدید و بالاتر از نوع دلتا و خود اُمیکرون است، گفت: انتشار این زیرسویه مراجعات سرپایی را بسیار افزایش داده است، به طوری که مطب‌ها با حجم زیادی از بیمار نسبت به قبل روبه‌رو هستند.

دکتر مردانی تصریح کرد: تاکنون اعلام پیک جدید مشاهده نشده است و وقوع پیک به رعایت پروتکل‌ها توسط افراد جامعه بستگی دارد. در صورتی که رعایت پروتکل‌ها توسط مردم انجام نشود و نسبت به واکسیناسیون خود در مقابل بیماری کرونا اقدام نکنند، پیک‌های متعددی رخ می‌دهد.

وی گفت: افرادی که از واکسن سینوفارم یا برکت برای واکسیناسیون خود مقابل بیماری کرونا استفاده کردند، پس از ۶ ماه آنتی‌بادی آنها به حداقل می رسد، پس باید نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

عضو ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه واکسن‌های کرونا ایمنی مادام‌العمر ایجاد نمی‌کنند و افراد را از خطر مرگ یا انتقال به بخش آی‌سی‌یو دور می‌کنند، افزود: واکسن تزریقی برای دز چهارم به واکسن تزریقی در دزهای قبل بستگی دارد. اگر سه دز سابق واکسن کرونا را سینوفارم یا برکت تزریق کرده اند، توصیه نمی‌شود که دز یادآور از همین نوع باشد و باید پلتفرم واکسن تغییر کند.

مردانی با اشاره به بازگشت حجاج گفت: تعداد حجاج اعزامی به یک سوم کاهش پیدا کرده است و خوشبختانه کنترل بیماری کرونا در مکه بهتر از ایران انجام می‌شود، پیش‌بینی می‌شود مواردی از ابتلاء رخ دهد اما منجر به اپیدمی‌های سنگین نخواهد شد. همچنین کشور عربستان به افرادی که واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند، واکسن فایزر را به صورت رایگان تزریق کرده است و در نتیجه نگرانی زیادی نسبت به بازگشت حجاج وجود ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما