۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۲۶۰

شناسایی ۱۷۶ مبتلا به سرخک طی ۵ ماه گذشته

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: طی ۵ ماه اخیر ۱۷۶ نفر مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شدند که ۹۵ نفر آنها اتباع افغان، ۷۶ نفر ایرانی و ۵ نفر پاکستانی بودند.
شناسایی ۱۷۶ مبتلا به سرخک  طی ۵ ماه گذشته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محسن زهرایی افزود: در ۵ ماه اخیر حدود ۷۲۸۰ مورد مشکوک به سرخک بررسی شدند که از این تعداد ۵۵۵۴ نفر ایرانی، ۱۶۸۷ مورد اتباع افغان، ۱۵ نفر پاکستانی و حدود ۱۰ نفر از سایر ملیت‌ها  بودند، با بررسی این موارد مشکوک مشخص شد که از این تعداد ۱۷۶ نفر مبتلای قطعی هستند. خوشبختانه از آمار ذکر شده هیچ موردی از مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرخک در کشور نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: برنامه واکسیناسیون سنین ۷ ماه تا ۳۰ سال را برای اتباع غیرایرانی ساکن در کشور اجرا کردیم. تاکنون حدود ۶۳۰ هزار نفر از جمعیت اتباع در استان‌های مختلف علیه این بیماری واکسینه شدند. این افراد گروه پرخطری از جهت ابتلا به سرخک بودند که خوشبختانه این اقدامات توانست میزان بروز سرخک را کاهش دهد. 

دکتر زهرایی گفت: هشدارهایی که در مورد سرخک داده شد، سبب شد تا موارد جدید شناسایی سرخک طی یک ماه گذشته کاهش یابد؛ به شکلی که در یک هفته گذشته فقط یک مورد جدید سرخک در کشور شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه از خانواده‌ها می‌خواهیم اگر کودک زیر ۵ سالی دارند که می‌دانند واکسن دریافت نکرده است، حتما نسبت به واکسیناسیون فرزندشان اقدام کنند، تاکید کرد: غفلت در واکسیناسیون کودکان سبب می‌شود بیماری‌هایی مانند سرخک یا فلج اطفال، سلامت کودکان ما را تهدید کند؛ زیرا این بیماری‌ها درست در همسایگی ما وجود دارند و چیزی که ما و بچه‌هایمان را از این بیماری‌ها مصون کرده است، پوشش واکسیناسیون بالای کودکان است.

دکتر زهرایی با بیان اینکه راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطرک‌های تنفسی است، اظهار کرد: سرخک مسری‌ترین عامل عفونی شناخته شده است؛ به نحوی که اگر فردی مبتلا به بیماری در اتاق در بسته‌ای باشد و بعد از ۱۰ دقیقه از اتاق خارج شود، ممکن است اگر فردی که ایمنی کافی ندارد پنج دقیقه پس از او وارد اتاق شود باز هم به بیماری مبتلا شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما