۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۳۲۶۶

محصول بی کیفیت به اعتبار مکمل های داخلی آسیب می زند

عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران گفت: تخلفات برخی شرکت ها اعتبار برند محصول ایرانی را تخریب می کند و باعث می شود مصرف کنندگان اعتماد خود را به فراورده‌‌ها و مکمل های دارویی ایرانی از دست بدهند.
محصول بی کیفیت به اعتبار مکمل های داخلی آسیب می زند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امیرحسین معینی زندی افزود: تخلفات در حوزه مکمل‌ها به دو دلیل است، نخست مهیا شدن امکان تولید برای افرادی که اعتقاد به تولید باکیفیت ندارند و دوم عدم نظارت کافی سازمان های مربوطه در سال‌های گذشته که در سایه‌ی عدم نظارت، برخی شرکت‌ها جسارت پیدا کردند تا سلامت جامعه و حیثیت تولیدات ایرانی را به بازی بگیرند.
  
معینی زندی ادامه داد: در سال های اخیر شاهد ظهور شرکت هایی در حوزه تولیدات سلامت محور و به‌ ویژه مکمل‌های دارویی هستیم که مدیران آنها اعتقاد کمتری به کیفیت محصولات تولیدی خود دارند. اساسا فلسفه وجود نهادهای رگولاتور جلوگیری از فعالیت چنین افرادی است تا سلامت مصرف کننده تضمین شود اما در کشف تخلفات اخیر چند شرکت تولیدکننده مکمل های دارویی، مشخص شد که تعدادی از شرکت ها توانسته اند بدون تامین زیرساخت های لازم، مجوز تولید دریافت کنند. 

وی تصریح کرد: هنگام صدور مجوز و پروانه تولید برای این شرکت‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داده شود، ضمن آنکه لازم است بازرسی های بیشتری در فواصل زمانی کوتاهتر انجام شود تا شرکت ها امکان تخلف پیدا نکنند تا کار به اینجا برسد که شرکت به‌طور کلی تعطیل شود.
  
عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی افزود: لازم است سازمان غذا و دارو با جدیت الزامات تولید با کیفیت توسط شرکت‌ها را دنبال کند و شرایط را به گونه ای مهیا کند که سره از ناسره به سرعت تشخیص داده شود. 
  
معینی زندی گفت: شرکت‌های متخلف در دوره‌های قبلی امکان فعالیت پیدا کرده اند و خوشبختانه مدیران فعلی سازمان غذا و دارو به رغم همه‌ی محدودیت‌ها همچون کمبود نیروی انسانی ماهر، تمام اهتمام خود را برای انجام مسوولیت‌هایشان به‌کار گرفته اند.

  
وی در خصوص چگونگی عرضه برخی محصولات بی کیفیت افزود: باید مدارک تولید هر بچ تولیدی همراه با نمونه های لازم از همه محصولات تولید شده در یک شرکت با ذکر جزییات، وجود داشته باشد و زمانی که زیر ساخت ها کامل نیست امکان رهگیری محصول هم دشوار می شود.
  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما