۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۳۲۶۷

داروخانه‌ها باید فاکتور ریزاقلام دارویی را صادر کنند

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروخانه‌ها باید فاکتور ریزاقلام دارویی را برای بیماران صادر کنند، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف هستند نظارت دقیق بر عملکرد داروخانه‌ها داشته باشند و با تخلفات احتمالی از جمله فروش آزاد داروهای تحت تعهد بیمه و گرانفروشی برخورد کنند.
داروخانه‌ها باید فاکتور ریزاقلام دارویی را صادر کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهرام دارایی با ارسال نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی سراسر کشور اظهار داشت: در راستای اجرای طرح اصلاح ارتقای دسترسی بیماران به داروها، در مرحله اول اجرای این طرح صرفا داروهای تولید داخل مشمول این طرح خواهند بود و داروهای خارجی مشمول افزایش قیمت نخواهند بود.

وی با بیان اینکه طرح دارویار از روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ به اجرا گذاشته شد و همه قیمت‌های جدید به صورت آنی از طرف سازمان غذا و دارو ابلاغ شده است، گفت: قیمت مورد تعهد بیمه‌های پایه همزمان با ابلاغ قیمت‌های جدید اصلاح شده است به نحوی که پرداختی بیماران در مقایسه با پیش از اجرای طرح تغییر نخواهد کرد.

دارایی با بیان اینکه ملاک قیمت دارو پس از اجرای طرح، وب سایت رسمی سازمان غذا و دارو خواهد بود، ادامه داد: برخورداری از پوشش بیمه‌ای دارو صرفا برای داروهایی است که از طریق نسخه مورد تایید بیمه‌های پایه تجویز شده باشند، بنابراین در صورت فروش دارو خارج از چارچوب مورد تایید بیمه‌های پایه، افزایش هزینه دارو به بیماران تحمیل خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهارداشت: داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه‌ها تا قبل از به روزرسانی قیمت‌های پایه جدید تحت تعهد بیمه‌ها در سامانه فروش خود، حق افزایش قیمت داروها را ندارند تا بیماران مجبور به پرداخت اضافه از جیب نشوند. همچنین همه داروخانه‌های کشور مکلف به صدور فاکتور ریز اقلام برای بیماران هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما