۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۲۷۰

خطر کمبود پرستار برای سلامت بیمار

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: کمبود نیروی پرستار سلامتی بیماران را در معرض خطر قرار می دهد و از طرفی مسائلی نظیر عدم اجرای تعرفه گذاری و سختی شغل سبب مهاجرت نخبگان این حوزه می شود که به کمبود نیرو دامن می زند.
خطر کمبود پرستار برای سلامت بیمار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد شریفی مقدم افزود: مدل پرداختی تمام گروه های پزشکی و پرستاری باید یکسان باشد. درحال حاضر کارانه پزشکان بر اساس مدل پرداختی "fee for service" است و اگر این مدل برای پرستاران نیز استفاده شود، کارانه پرستاران از پزشکان بیشتر خواهد شد. تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید طبق این مدل پرداختی انجام شود.

وی گفت: به دلیل تعارض منافع، تصمیمات و اقدامات مناسبی برای همکاران پرستار انجام نگرفته است و متاسفانه مدیران نظام سلامت حق پرستاران را به خوبی ادا نمی کنند.

دبیر کل خانه پرستار ایران افزود: پرستاران برای انجام کار باید انگیزه های لازم را داشته باشند. در دوران شیوع کرونا بیشترین فشار بر روی پرستاران است و بسیاری از پرستاران چندین بار به بیماری کرونا مبتلا شدند و برخی از آن ها نیز شهید راه سلامت شده اند.

شریفی مقدم عنوان کرد: در دوران شیوع کرونا فرصتی بود برای رفع بسیاری از مشکلات پرستاری که متاسفانه از این فرصت به خوبی استفاده نشده است. ۱۶ سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گذشته و هنوز مسائل معیشتی گریبانگیر پرستاران است، این موضوع به همراه سختی شغل سبب مهاجرت نخبگان این حوزه خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما