۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۲۷۳

پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در انتظار تصویب شورای عالی بیمه

رییس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت حدود ۸٠ خدمت دندانپزشکی را در بسته بیمه پایه به شورای عالی بیمه پیشنهاد داده است.
پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در انتظار تصویب شورای عالی بیمه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ قاسم صادقی افزود: بر اساس آخرین پیمایش کشوری میزان پوسیدگی دندان های کمتر از ۱۲ ساله های کشور ۱/۸۹  است و این میزان به عدد پنج در بین افراد بزرگسال می رسد.

وی گفت: وزارت بهداشت بسته بیمه پایه را تدوین و به شورای عالی بیمه فرستاده است. امیدوارم با توجه به شرایط پیش رو و مطالبات نمایندگان مجلس مبنی بر ارتقای خدمات و دسترسی عادلانه به خدمات دندان پزشکی، این موضوع تصویب و ابلاغ شود.

صادقی تاکید کرد: هیئت وزیران تکلیفی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته است؛ مبنی بر تدوین بسته بیمه پایه دندان پزشکی و ارائه آن به شورای عالی بیمه سلامت، تا این بسته پایه عملیاتی شود تا کنون به دلیل شرایط کرونایی این موضوع اجرایی نشده است.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت گفت: بیمه پایه دندانپزشکی در چنین شرایطی مورد نیاز مردم است تا به سلامت دهان و دندان مردم آسیبی وارد نشود. خدمات دندان پزشکی از سبد خانوار به دلیل هزینه هایش حذف شده است. هم اکنون این گونه اقدامات صرفا در شرایط اورژانسی به شکل خدمات بسیار ضروری و هنگامی که مردم دچار درد شدید شده و به مراکز دندان پزشکی مراجعه می کنند، انجام می شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما