۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۳۲۷۶

طرح دارویار به پیوست رسانه ای و توجیه نخبگان نیاز داشت

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس گفت: پیوست رسانه‌ای طرح دارویار باید دیده می‌شد و نمایندگان مجلس و نخبگان باید توجیه می‌شدند تا ابهامات رفع شود.
طرح دارویار به پیوست رسانه ای و توجیه نخبگان نیاز داشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی افزود: در نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور مسئولان مربوطه آنها می گفتند در این طرح بیمار اضافه پرداختی نخواهد داشت و صنعت پولش را می‌گیرد اما ممکن است بار گردش نقدینگی بر داروخانه‌های کوچک و ضعیف تحمیل ‌شود و ممکن است در تأمین نقدینگی داروخانه‌ها با مشکل مواجه شویم.

وی با اشاره به سوالات مطرح شده در نشست کمیسیون بهداشت، گفت: سوالاتی مبنی بر اینکه آیا منابع این طرح قبل از شروع، عملیاتی و تامین شده و اینکه آیا پوشش بیمه های متفرقه مانند جانبازان، بنیاد شهید و صدا و سیما در طرح مذکور مورد توجه قرار گرفته‌است، از جمله سوالات مطرح شده در جلسه بودند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: تامین اجتماعی معتقد بود که بدهی خود را از آبان ماه پرداخت نکرده و 8 همت بار مالی مطالبات دارویی و درمانی را اعلام کرد، همچنین مطالبات نیروهای مسلح تا پایان اسفند پرداخت شده و روی هم رفته بیمه نیروهای مسلح 521 میلیارد بدهی دارد؛ بنیاد شهید 2 هزار و 700 میلیارد کسری اعتبار دارد و پیش بینی آن ها برای بار اضافی طرح دارویار در صورت حذف ارز داروهای وارداتی که فعلا اعمال نشده است، 1500 میلیارد است.

وی گفت: اجرای این طرح به تنهایی از عهده وزارت بهداشت یا وزارت تعاون و برنامه و بودجه خارج است، زیرا همه باید از ابر اختیاری به نام رئیس جمهور مسئولیت بگیرند و دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما