۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۲۸۴

جنجال پذیرش ۷۵ درصدی ایرانی‌ها در داروسازی دانشگاه ایتالیا

پذیرش ۷۵ درصدی دانشجویان ایرانی در دانشکده داروسازی دانشگاه رم ایتالیا گمانی زنی ها بر سر تقلب را بالا برده و حضور پرشمار و عجیب ایرانی‌ها در صدر فهرست نفرات برتر بحث برانگیز شده است.
جنجال پذیرش ۷۵ درصدی ایرانی‌ها در داروسازی دانشگاه ایتالیا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو، بر اساس آمار منتشر شده در وب سایت دانشگاه تورورگاتا ایتالیا دانشجویان ایرانی حضور چشمگیری در میان قبول‌ شدگان این دانشگاه برای تحصیل در رشته داروسازی در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ داشته‌اند.

همچنین نتایج اعلامی از سوی دانشگاه رم نشان می‌دهد، ۱۶ نفر برتر آزمون ورودی دانشکده داروسازی این مرکز همه ایرانی هستند و همگی تمام دروس را ۱۰۰ درصد زده‌اند، این متقاضیان برای ۸۰ کرسی دانشگاهی در حال رقابت بودند.

اعلام نتایج آزمون ورودی داروسازی دانشگاه رم با واکنش‌ها و حاشیه‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده و عده‌ای از احتمال تقلب و لو رفتن سؤالات این آزمون سخن گفتند.

طبق فهرست اسامی منتشر شده در وب سایت این دانشگاه از میان ۳۱۸ فرد متقاضی که با موفقیت حد نصاب امتحان ورودی و حضور در مصاحبه برای رشته داروسازی را به دست آورده‌اند، ۲۳۶ نفر (۷۵ درصد) ایرانی هستند.

برخی از رسانه‌ها مدعی شده اند که گروهی در ایران با دریافت مبالغ مختلف به جای داوطلبان اصلی در آزمون داروسازی دانشگاه رم شرکت کرده‌اند، دریافت بورسیه سالانه ۶ هزار یورویی در کنار ساده‌تر بودن دریافت پذیرش از مهم‌ترین انگیزه‌های متقاضیان برای متوسل شدن به چنین اقدامی بوده است.

در آزمون دوره قبل این دانشگاه نیز ۴۸ درصد از پذیرفته شدگان ایرانی بودند که این موضوع به گمانه زنی ها بر سر تمرکز داوطلبان صوری در آزمون های این دانشگاه را دامن زده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما