۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۲۹۸

مجلس مصوب کرد؛ دولت اختصاص نداد

رئیس سازمان اورژانس کشور با انتقاد از فرسودگی ۳ هزار دستگاه آمبولانس در کشور، گفت: با گذشت ۴ ماه از سال هنوز بودجه ای که برای تجهیز اورژانس در لایحه ۱۴۰۱ پیش بینی شده اختصاص نیافته است.
مجلس مصوب کرد؛ دولت اختصاص نداد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ جعفر میعادفر افزود: مجلس حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس پیش بینی کرده که هنوز اختصاص نیافته است، البته برای اینکه سالانه هزار دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور شود به ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی بزرگترین چالش حوزه اورژانس پیش بیمارستانی را فرسودگی و تامین آمبولانس دانست و گفت: متاسفانه 3 هزار دستگاه آمبولانس ما فرسوده و از رده خارج هستند. حتی در صورت تخصیص بودجه 1401، با توجه به تورم و تغییرات ارزی با این مبلغ هم تنها می توان 200 آمبولانس خرید.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: در کنار کمبود آمبولانس با کمبود نیروی انسانی هم مواجه هستیم و دولت باید مجوز استخدام نیرو را صادر کند تا بتوان بخشی از نیازها را رفع کرد. طبق خواسته‌های نمایندگان بر اساس آمایش سرزمینی نیاز است در برخی مناطق کشور پایگاه‌های اورژانس راه‌اندازی شود اما باید اعتبار و منابع و مجوزهای لازم برای استخدام و  جذب نیروی انسانی در پایگاه ها مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما