۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۳۳۰۲

آبله میمون وضعیت اضطراری جهانی اعلام شد

سازمان جهانی بهداشت گسترش شیوع «آبله میمون» در بیش از ۷۰ کشور را یک وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان اعلام کرد.
آبله میمون وضعیت اضطراری جهانی اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت علی رغم عدم اجماع اعضای کمیته اضطراری این سازمان، تصمیم به صدور این بیانیه گرفت.

تدروس آهانوم گفت: « ما با شیوعی روبرو هستیم که به‌سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و ما از روش‌های انتقال جدید آن اطلاعات کمی داریم، می‌دانم که این تصمیم آسان نبود و دیدگاه‌های متفاوتی در بین اعضای کمیته وجود دارد.»

گرچه آبله میمون ده‌ها سال است که در بخش‌هایی از مرکز و غرب آفریقا شیوع پیدا کرده است اما امسال ده‌ها ابتلا در اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای دیگر شناسایی شد.

اعلام وضعیت اضطراری جهانی به این معنی است که شیوع آبله میمون یک «رویداد فوق‌العاده» است که می‌تواند به کشورهای بیشتری سرایت کند و نیاز به یک واکنش هماهنگ جهانی دارد.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این برای بحران‌های بهداشت عمومی مانند کووید-۱۹، شیوع ابولا در غرب آفریقا در سال ۲۰۱۴، ویروس زیکا در آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۶ و تلاش مداوم برای ریشه کن کردن فلج اطفال شرایط اضطراری اعلام کرده بود. 

کمیته تخصصی سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته گفته بود که شیوع آبله میمون در سراسر جهان هنوز به یک وضعیت اضطراری بین‌المللی تبدیل نشده است اما این هیات برای ارزیابی مجدد امروز تشکیل جلسه داد.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در شیوع جدید، بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در ۷۴ کشور گزارش شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما