۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۳۳۰۷

شناسایی ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در کشور

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۳ هزار نفر تا کنون بعنوان جمعیت بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده‌ در سامانه هموفیلی معاونت درمان ثبت شده اند.
شناسایی ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امیرحسام علیرضایی افزود: از بین بیماران هموفیلی تقریبا ۱۱۰۰۰ بیمار گیرنده مستمر خدمات هستند و مابقی از انواع خفیف بوده و فقط در موارد خاص مانند جراحی یا تصادفات به اقدامات درمانی نیاز دارند. 

وی عنوان کرد: با روش‌های غربالگری ژنتیک در گروه‌های با ریسک بالا، از تولد بیمار جدید در ۷۰ درصد از موارد هموفیلی A و B جلوگیری می شود و حدود ۳۰ درصد از موارد نیز به دلیل موتاسیون‌های جدید اتفاق می‌افتند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روش‌های شناسایی ناقلین جزء برنامه‌های تعریف شده در نظام سلامت هستند و در پروتکل‌های معاونت بهداشتی و سازمان‌های بیمه گر پیش بینی شده اند.

وی گفت: کلیه فرآورده‌های مورد نیاز این بیماران که در لیست دارویی کشور وارد شده اند، تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته و مشمول حمایت صد در صدی هستند، بیماران به طور رایگان دارو را تحویل می‌گیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما