۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۳۱۲

رییس جمهور افزایش ظرفیت پذیرش دندان‌پزشکی را ابلاغ کرد

سیدابراهیم رئیسی ماده واحده «افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی در مقطع عمومی» را که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود برای اجرا ابلاغ کرد.
رییس جمهور افزایش ظرفیت پذیرش دندان‌پزشکی را ابلاغ کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ ماده واحده «افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی در مقطع عمومی» دارای بندهایی به شرح زیر است:

به‌منظور دستیابی به نسبت سرانه دندانپزشک به جمعیت؛ معادل ۷۰ در ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۱۵، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که مجموع ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای رشته دندانپزشکی در مقطع عمومی در سال ۱۴۰۱؛ ۱۰ درصد نسبت به سال قبل، در سال ۱۴۰۲؛ ۱۵ درصد نسبت به سال قبل، در سال ۱۴۰۳؛ ۲۰ درصد نسبت به سال قبل و در سال ۱۴۰۴؛ ۲۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یابد.

ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۵۰ نفر بوده که در سال ۱۴۰۱ با ده درصد افزایش به ۱۹۲۰ نفر رسیده است، در سال ۱۴۰۲ با ۱۵ درصد افزایش معادل ۲۹۰ نفر به ۲۲۱۵ نفر می‌رسد، ظرفیت دندانپزشکی در سال ۱۴۰۳ با بیست درصد افزایش معادل ۴۴۵ نفر به ۲۶۶۰ نفر می‌رسد و در سال ۱۴۰۴ با بیست و پنج درصد افزایش معادل ۶۶۵ نفر به ۳۳۲۵ نفر افزایش می‌یابد. ­
 
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در تمامی مراکز آموزش دندانپزشکی اعم از مراکز تحت نظارت این وزارتخانه و دانشگاه آزاد اسلامی، این افزایش ظرفیت را اعمال کند. این افزایش ظرفیت مخصوص داوطلبان آزاد می‌باشد. پذیرش در این افزایش ظرفیت که به صورت کد رشته محل‌های مشخص در دفترچه‌های راهنمای سازمان سنجش آموزش کشور درج می‌شود، برای ارائه خدمت در شهرستان‌ها و مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور با اولویت پذیرش دانشجویان بومی می‌باشد. در صورت نبود داوطلب برای بخشی از این ظرفیت، ظرفیت باقیمانده به داوطلبان آزاد سایر مناطق کشور با اولویت تعهد به ارائه خدمت در شهرستان‌ها و مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اختصاص خواهد یافت.
 
 
دوره تعهد ارائه خدمت برای ظرفیت‌های افزایش‌یافته در این مصوبه و ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» مصوب جلسات ۸۵۱ و ۸۵۲ مورخ ۱۴۰۰/۹/۲۳ و ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک و نیم برابر دوره تحصیل می‌باشد و شامل موارد قانون اصلاح بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی نخواهد شد.
 
همچنین متعهدین مشمول پس از ایفاء نیمی از دوره تعهد؛ می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص اقدام کنند. این متعهدین در صورت پذیرش و ادامه تحصیل در مقطع تخصص، می‌بایست بخش باقی‌مانده از دوره تعهد خود را پس از اتمام دوره تخصص به انجام برسانند. مدت تحصیل در دوره تخصص جزء مدت تعهد خدمت محسوب نخواهد شد و ارائه مدرک تحصیلی مشمولان مذکور بعد از اتمام دوره تعهد موردنظر، بلامانع است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما