۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۳۳۱۵

فرسودگی تجهیزات اهدای خون در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تجهیزات اهدای خون در کشور دچار فرسودگی است و شرکت های تولید کننده به تعهدات خود عمل نکردند.
فرسودگی تجهیزات اهدای خون در کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مصطفی جمالی افزود: شرکت‌های داخلی در زمینه تولید تجهیزات لازم برای اهدای خون وارد عرصه شده‌اند، اما به تعهدات خود به طور مطلوب عمل نکرده‌اند و سازمان انتقال خون را دچار مشکل کردند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی فعال در زمینه تهیه تجهیزات مربوط به اهدای خون باید به تعهدات خود پایبند باشند و با توجه به حمایت‌‎هایی که از این واحدها شده هر چه سریعتر تولید محصول داشته باشند چرا که در صورت ادامه این روند، سازمان انتقال خون ناچار به واردات خواهد بود.

جمالی با اشاره به معضل بالا بودن سن اهداکنندگان خون در کشور، افزود: داوطلبان اهدای خون با حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند، اما اکنون سن اهدای خون در کشور  بین ۳۰ تا ۴۰ سال است و انتظار می‌رود جوانان و زنان مشارکت بیشتری  در اهدای خون و نجات جان انسان‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: ذخایر خونی هفت استان کشور کاهش یافته، البته بحران نداریم اما اگر اهداکنندگان برای اهدای خون مراجعه نکنند ممکن است طی روزهای آینده نگرانی ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: کمتر از پنج درصد اهداکنندگان خون در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و این میزان مشارکت با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند، مطلوب نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما