۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۳۳۲۶

کاهش آمار مبتلایان به هپاتیت B در کشور

رییس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت: شیوع هپاتیت B در کشور کمتر از یک درصد است و روند کاهشی دارد بطوریکه در سال ۱۳۹۵ شمار مبتلایان شناسایی شده ۸ هزار و ۹۵۸ نفر بود که این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار و ۴۲۹ نفر کاهش یافته است.
کاهش آمار مبتلایان به هپاتیت B در کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر رشید رمضانی افزود: در خصوص هپاتیت C نیز ایران در منطقه مدیترانه شرقی کمترین میزان شیوع را دارد، سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۵۱ بیمار مبتلا به هپاتیت C در کشور شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: بهترین اقدام برای پیشگیری از هپاتیت B تزریق سه دز واکسن آن است و بهترین اقدام در هپاتیت C نیز درمان به موقع این بیماری است که امروزه کاملا قابل درمان است.

رییس اداره هپاتیت وزارت بهداشت درباره جزئیات بیشتر گروه‌های در معرض خطر گفت: شیوع هپاتیت B مزمن در میان جمعیت عمومی کمتر از یک درصد، در میان معتادان تزریقی ۲.۵ درصد، زندانیان ۲.۵ درصد و زنان آسیب‌پذیر ۱.۵ درصد است. در عین حال شیوع هپاتیت C مزمن در میان جمعیت عمومی ۰.۳ درصد، معتادان تزریقی۳۰ درصد، زندانیان ۵.۹ درصد و در میان زنان آسیب پذیر ۷.۵ درصد است.

رمضانی با اشاره به شعار امسال روز جهانی هپاتیت مبنی بر « تسهیل دسترسی تمام افراد جامعه به مراقبت‌های تشخیصی_درمانی هپاتیت»، افزود: باید تمامی مبتلایان به هپاتیت دسترسی بهتری به درمان و مراقبت داشته باشند. حدود ۳۵۴ میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت B و C هستند که از این میان ۲۹۶ میلیون نفر به هپاتیت B و ۵۸ میلیون مورد مبتلا به هپاتیت C هستند اما فقط ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C تحت درمان قرار دارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما