۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵
کد مطلب : ۳۳۴۵

چالش های اجرای یک قانون

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دیوان محاسبات باید علت عدم پرداخت یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت را پیگیری کند و این پول باید از ابتدای سال هر ماه واریز می شد.
چالش های اجرای یک قانون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ زهرا شیخی از حضور معاون وزیر اقتصاد و خزانه‌دار کل کشور در نشست دیروز (9 مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و افزود: در بودجه 1401 صراحتا آمده که درآمد حاصل از یک درصد ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی کل کشور به خزانه واریز شود و خزانه داری کل مکلف است مبالغ دریافتی در هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت واریز کند و همچنین سهم سلامت از منابع هدفمندی 10 درصد کل هدفمندسازی یارانه ها باید به صورت کامل به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

وی گفت: بر اساس بررسی ها و گزارش های واصله از وزارت بهداشت در مورد یک درصد ارزش افزوده، پرداختی صورت نگرفته و علیرغم پیگیری های مکرر کمیسیون بهداشت مجلس، رئیس خزانه داری کل کشور بیان کرد که این قانون صراحت ندارد و باید تاکید شود که بدون تخصیص می توانید آن را پرداخت کنید و باید برای این موضوع نامه ارسال شود.

شیخی یادآور شد: از نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دیوان محاسبات به عنوان اهرم نظارتی باید علت عدم واریز ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت را پیگیری می کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ادامه داد: خواسته و مطالبه کمیسیون بهداشت مجلس این است که از طریق مبالغ حاصل از ارزش افزوده، زیرساخت های عرصه بهداشت و سلامت کشور تامین و این پول صرف زیرساخت پزشک خانواده و نظام ارجاع شود زیرا انجام هر اقدام بهداشتی و پیشگیری در حوزه سلامت بر اساس سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات در گرو تامین این زیرساخت ها است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما