۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۳۴۶

چگونگی دریافت چند باره دارو بدون نیاز به ویزیت مجدد

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: وقتی پزشک نسخه الکترونیک می‌نویسد می‌تواند گزینه یک، دو یا سه مرتبه دریافت دارو بدون ویزیت پزشک را در سامانه فعال کند و به شرطی که پزشک این اجازه را در نسخه بدهد، امکان دریافت مجدد دارو وجود دارد.
چگونگی دریافت چند باره دارو بدون نیاز به ویزیت مجدد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبری خبردارو؛ دکتر شهرام غفاری درباره مشکلات مربوط به تمدید نسخ دارویی گفت: برخی داروها پس از یک ماه مصرف نیاز به بررسی اثربخشی و عوارض احتمالی از سوی پزشک دارند و بیمار باید دوباره به پزشک مراجعه کند اما برخی بیماری‌های مزمن هستند که بیمار سال‌ها دارو را مصرف می‌کند و پزشک نگرانی ندارد و گزینه تمدید نسخه را فعال می‌کند، در هر صورت این امکان در سامانه ایجاد شده است.

غفاری درباره گلایه بیماران از گرانی دارو افزود: بعضی اتفاقات و رویه‌ها را نباید به حساب طرح دارویاری گذاشت. به عنوان مثال ممکن است پزشک، دارویی بنویسد و داروخانه آن دارو را نداشته باشد اما داروی مشابه دیگری که گران‌تر از داروی تحت پوشش بیمه است را بدون توضیح به بیمار تحویل دهد. در این صورت پرداخت از جیب بیمار بالا می‌رود که چنین رویه‌هایی قبلاً هم وجود داشته و اکنون هم ممکن است اتفاق بیفتد و ارتباطی به طرح دارویار ندارد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: قیمت‌ها را به گونه‌ای تغییر دادیم که پرداخت از جیب بیماران قبل و بعد از طرح ثابت مانده است. جبران افزایش قیمت دارو را دولت تقبل کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما