۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۳۳۶۵

واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس جمهور سابق

وزارت بهداشت با تکذیب آمارهایی از قبیل خرید ۱۱۰ میلیون دز واکسن کرونا در دولت حسن روحانی اعلام کرد: صحبت های اخیر رییس جمهور سابق به هیچ عنوان صحت ندارد.
واکنش وزارت بهداشت به اظهارات رئیس جمهور سابق
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ پدرام پاک آیین دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت گفت: تعداد ثبت سفارش واکسن کرونا تا قبل از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ و تشکیل دولت جدید ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است. این در حالی است که پس از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با تشکیل دولت جدید میزان ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دُز واکسن ثبت سفارش شد که این رقم از افزایش بیش از ۵ برابری ثبت سفارش واکسن‌ها حکایت دارد.

وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل افزود: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۳ میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر  رسید و همچنین تعداد استان‌های پرخطر از ۲۸ استان در مقطع تحویل دولت سیزدهم به صفر رسید.

وی افزود: سال قبل این موقع حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی در حال حاضر ۷۷ درصد کل جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ در روزهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهور سابق در گزارشی به تلاش‌های دولت قبل برای تامین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیون دُز واکسن از روسیه خریدیم که چند میلیون دُز بیشتر به ما ندادند. ۵۰ میلیون دُز واکسن از تولیدکنندگان داخلی خریدیم که در دوره ما چند میلیون دُز بیشتر نتوانستند تحویل دهند. همچنین از چین و هند، اروپا و کوواکس واکسن خریدیم. شرایط به گونه‌ای شد که حداقل حدود ۱۱۰ میلیون دُز واکسن خارجی، علاوه بر واکسن داخلی خریداری کرده بودیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما