۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۴۱۹

فاکتور ۸ را برای تسویه بدهی ها گروگان گرفتند

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفت: شرکت داخلی تولید کننده فاکتور ۸ مدعی توزیع ۲۵۰۰۰۰ ویال به شرکت‌های پخش است اما بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌ها مانع تحویل دارو به داروخانه‌ها شده است.
فاکتور ۸ را برای تسویه بدهی ها گروگان گرفتند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ احمد قویدل از کمبود فاکتور ۸ هموفیلی در کشور خبر داد و افزود: کمبود فاکتور ۸ در استان‌های اصفهان و فارس بسیار جدی است. فاکتور ۸ پلاسمایی نیز در لرستان وجود ندارد.

قویدل ادامه داد: گروگان گرفتن داروهای بیماران بابت پرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی، یک درد کهنه و قدیمی است از طرفی اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم مگر طاقت اقتصادی تولید کننده داخلی چقدر است که برای نمونه ۲۵۰ میلیارد تومان طلبکار باشد. این زنجیره معیوب فقط حاصلش نارضایتی و وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به بیماران است.

قویدل گفت: درمان هموفیلی در جهان هر روز با استفاده از داروهای جدید توسعه می‌یابد، اینکه محصول تولید داخل که از درمان‌های رایج است در دسترس بیمار نباشد، بسیار تأسف بار است و به اعتبار تولید کنندگان داخلی هم صدمه وارد می‌کند.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران افزود: داروی "هیومیت" نیز که از داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به "ون ویلبراند" است، به شدت در کشور کمیاب است و بنا شده تا ۱۰ شهریور ۸۰۰۰ ویال به کشور حمل شود. این انتظار وجود دارد که از نیمه شهریور به بعد این کمبود برطرف شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما