۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۴۲۸

تاخت و تاز مافیای زیبایی زیر پوست شهر

متخصص پوست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از افزایش عوارض اقدامات زیبایی در مراکز غیرقانونی خبر داد و گفت: روزانه بین ۷ تا ۲۰ نفر با عوارض شدید پوستی به بیمارستان رازی مراجعه می‌کنند و تعداد زیادی از این بیماران برای همیشه دچار نقص‌های غیرقابل جبران می‌شوند.
تاخت و تاز مافیای زیبایی زیر پوست شهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سیدناصر عمادی افزود: متأسفانه بیمارانی امروز به ما مراجعه می‌کنند که فریب مبالغی مانند ۴۰۰ هزار تومان بابت بوتاکس را خورده و راهی این مراکز شده‌اند و حالا باید بین ۴ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه کنند تا از درد و رنج حاصل از عارضه این اعمال زیبایی داخل سالن‌های آرایشی و مراکز غیرقانونی رها شوند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تفاوت افرادی که تنها یک هفته در دوره‌های آموزشی زیبایی پوست شرکت می‌کنند با رزیدنتی که ۴ سال از عمر خود را صرف آموزش ریزترین نکات علمی درخصوص پوست و مو می‌کند، این است که درآمد گروه اول خیلی بیشتر از رزیدنت‌های پوست است، متأسفانه ما امروز شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی یک روزه تا ۵ روزه‌ای هستیم که افراد حاضرند برای شرکت در آنها بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند و تنها نتیجه این دوره‌های آموزشی، تهدید سلامت مردم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با انتقاد از عملکرد فضاهای دانشگاهی و آکادمیک در میزبانی از دوره‌های آموزشی پوست و مو، افزود: اغلب افرادی که حاضرند در این دوره‌های گران‌قیمت شرکت کنند به پشتوانه محل برگزاری آنها این کار را می‌کنند. در نتیجه انتظار دریافت مدرک رسمی شرکت در این دوره را هم دارند و با دریافت این مدرک دیگر مدعی انجام تمام اقدامات پوستی در مرکز آرایشی خود هستند.

دکتر عمادی گفت: تشکیلاتی که این فعالیت‌ها را در ایران شروع کرده‌ صرفا به راه‌اندازی مراکز خدمات پوستی قناعت نکرده و در مراحل بعد اهداف تجاری دیگری را دنبال می‌کند که فروش لوازم و مایحتاج راه‌اندازی این مراکز اعم از دستگاه‌ها، تجهیزات و مواداولیه آنهاست؛ ملزوماتی که باید برای تامین‌شان هزینه‌های هنگفتی به دلار پرداخت شود و متقاضیان مجبورند اغلب با تامین تضامینی به‌صورت اقساطی این خریدها را انجام دهند و از ترس عقب افتادن اقساط به هر شیوه و روشی برای جذب مشتری متوسل ‌شوند و این در حالی است که هنوز تجربه کافی ندارند و آسیب‌های زیادی به مشتریان خود وارد می‌کنند.

وی گفت: کیسه شرکت‌های خارجی و داخلی فروشنده ژل، بوتاکس و لیزر متأسفانه امروز از جیب مردم بی‌گناه و ناآگاه پر شده و در سایه بی‌توجهی مسئولان ذیربط، هر روز بر تعداد این مراکز افزوده می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما