۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۳۴۳۴

یوزپلنگ ایرانی هم سیگاری شد!

بر اساس گزارش جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات قرار است نماد ملی یوزپلنگ ایرانی که نشان‌دهنده حیات است بروی کالایی سرطان‌زا و کشنده چاپ شود.
یوزپلنگ ایرانی هم سیگاری شد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ اخیراً مدیرعامل شرکت دخانیات ایران خبر از ورود سیگار نانوسیلور بهمن با نشان یوزپلنگ ایرانی را داده که کمتر از یک ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

این خبر با انتقادات زیادی همراه بود مبنی بر اینکه آیا ورود یک کالای مرگ‌آفرین و سرطان‌زای مطلق به بازار، جای افتخار دارد که از نشان یوز ایرانی برای آن استفاده می‌کنند؟ درحالی‌که سیگار با هر نشان و هر نوعی مضر و مرگ‌آفرین است و این مسئله بر هیچ‌کس پوشیده نیست!

 جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات اعلام کرده که استفاده از نشان یوزپلنگ ایرانی برخلاف قوانین ملی و بین‌المللی ازجمله ماده ۱۱ کنوانسیون معاهده بین‌المللی دخانیات (FCTC) مصوب سال ۱۳۸۴ است که طبق آن باید بسته‌بندی ساده با اعمال ۳۰ درصد سطح هر طرف پاکت را طرح‌ها یا پیام‌های سلامتی و زیان‌های دخانیات بپوشاند، همچنین طبق ماده ۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات هر نوع تبلیغ، حمایت، تشویق مستقیم و غیرمستقیم و یا تحریک افراد به استعمال دخانیات ممنوع است.

محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ضمن غیرقانونی دانستن این موضوع نگران‌کننده، خواستار منع آن و ملزم کردن شرکت‌های دخانی به رعایت قوانین از طرف مسئولین ذی‌ربط به‌ خصوص وزارت صمت شد و افزود: انتظار می‌رود که نهادهای مربوطه بر اساس وظیفه خود نسبت به ممانعت از تولید کالاهای دخانی این‌ چنینی، عمل کنند و همچنین وزارت بهداشت نیز برای حفظ سلامت مردم و کنترل پیشگیری از استعمال دخانیات به این مسئله ورود کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما