۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۴۳۸

تولید ۷۲ درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور

رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت داروسازی در داخل کشور تولید می شود و توان صادرات به کشورهای مختلف را داریم.
تولید ۷۲ درصد مواد اولیه دارویی در داخل کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ فرامرز اختراعی در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه فارمکس در ایران مال افزود: ما می توانیم با کمک شرکت های دانش بنیان و داروسازان خود مواد اولیه با کیفیت و ارزان قیمت تولید کنیم و در بازارهای بین المللی رقابت داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: اکنون در حوزه مواد دارویی به کشورهای کانادا، ژاپن و برخی کشورهای اروپا صادرات داریم، این مواد بر اساس فارماکوپه های بین المللی تولید و عرضه می شوند، تجارت دارو باید مورد توجه مسوولان کشور قرار گیرد زیرا ارز آوری زیادی به ارمغان می آورد.

اختراعی عنوان کرد: در تولید مواد مؤثره دارویی کشور این اطمینان را می دهیم که از تولید عقب نشینی نخواهیم کرد و با یکسان شدن نرخ ارز موانع صادرات هم برداشته می شود.

چهارمین نمایشگاه بین المللی فارمکس از یکم الی چهارم شهریور ماه درمجتمع نمایشگاهی ایران مال در حال برگزاری است، در حاشیه این نمایشگاه «نشست اختصاصی توسعه همکاری‌های تجاری در صنعت داروسازی» برای اولین بار در کشور برگزار می شود.



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما