۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۳۴۴۷

هیچ پرستاری استخدام نشد؛ ۱۰ هزار نفر بیکار شدند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: نه تنها هیچ نیرویی از جنس مدافعین سلامت استخدام نشدند بلکه به رغم کمبود بسیار شدید پرستار تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار نفر از کار بیکار و خانه‌نشین شده‌اند.
هیچ پرستاری استخدام نشد؛ ۱۰ هزار نفر بیکار شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد میرزابیگی با انتقاد از شرایط پرستاران در نامه ای به رئیس جمهور نوشت: به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون و در اثر تعابیر و تفاسیر سلیقه‌ای توسط برخی مدیران و مجریان، ماهیت وجودی هر دو قانون تعرفه‌گذاری و ارتقا بهره وری نیروهای بالینی سلامت به خطر افتاده و اگر پیشگیری نشود عملاً این قوانین از «حیظ انتفاع» ساقط می‌شوند.

وی اظهار کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری علیرغم تعداد جلسات زیاد و مکاتبات و صدور آیین نامه‌ها تا این لحظه اجرایی نشده است. بر خلاف دستورات صریح شما در روز پرستار سال گذشته اما نه تنها هنوز مزایای ویژه‌ای در دو سال گذشته مانند «فوق‌العاده خاص» یا  "طرح تمام وقتی" یا "حق سختی شغل‌"‌ برقرار نشده، بلکه با اعمال برخی بدعت‌ها و روش‌های من در آوردی مثل اعمال سقف برای اضافه کار، کاهش شدید مبالغ کارانه و تفکیک ساعات اضافه کارهای اجباری به عناوینی چون موظفی و غیر موظفی‌ هر روز حقوق مدافعین سلامت محدودتر می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما