۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۴۵۵

مالیات بر ارزش افزوده؛ سرعت گیر مسیر تامین دارو

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: تامین ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در ترخیص مواد اولیه چالش جدیدی است که با توجه به بزرگ بودن نقدینگی مورد نیاز یا به دلیل محدودیت منابع مالی فرایند ترخیص را زمان‌بر می‌کند و در نهایت می‌تواند زنجیره تامین را دچار مشکل کند.
مالیات بر ارزش افزوده؛ سرعت گیر مسیر تامین دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر شهاب الدین جنیدی جعفری با تبریک پنجم شهریورماه زادروز حکیم  محمدبن زکریای رازی و روز داروساز در تحلیل شرایط داروسازی کشور، افزود: گاهی گزارش‌هایی به گوش می رسد مبنی بر سبد فروشی برخی شرکت ها که مغایر با آیین نامه پخش است اما در مجموع با تلاش شبانه روزی سعی شد تا حد امکان داروها به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها برسند.

وی گفت: امید است با بازنگری در آیین‌نامه داروخانه‌ها تغییرات مثبتی را در جهت ارایه خدمت بهتر به بیماران و ذینفعان شاهد باشیم. در بستر پلتفرم‌ها، توزیع دارو که کاملا در تضاد با قوانین بالادستی است اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد لازم است اصلاح شود.

جنیدی با اشاره به اجرای طرح دارویاری عنوان کرد: هنوز در طرح های نظیر نسخ الکترونیک بسیاری از زحمات نسخ بر عهده داروخانه‌ است و به جهت تبدیل نسخ دستی به الکترونیک داروخانه‌ها مجبورند منابعی را هزینه کنند. از اواسط زمستان گذشته تا به الان همچنان این موضوع غیرمشخص است و به شکل یک روال عادی پیش می‌رود و قرار نبود داروخانه نسخه کاغذی را الکترونیک کند، در رابطه با طرح دارویار هم این نگرانی را داریم که با توجه به بزرگ شدن ریالی سبد دارویی، اگر تامین منابع لازم اتفاق نیفتد و بیمه‌ها بموقع به داروخانه‌ها پرداخت نکنند طبیعتا این می‌تواند در روند ارایه خدمات دارویی و امکان خرید دارو برای داروخانه‌ها و ارایه به مردم اختلال ایجاد کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما