۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۴۵۶

فرار نخبگان نتیجه تصمیمات غلط دولت و مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس و دولت با اتخاذ تصمیمات غلط باعث فرار نخبگان از کشور شده اند و کشورهایی مثل امارات برای نخبگان ما دام پهن کرده‌اند.
فرار نخبگان نتیجه تصمیمات غلط دولت و مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ مسعود پزشکیان در خصوص فرار نخبگان افزود: واقعیت تلخی وجود دارد که نخبگان و سرمایه‌های مالی و فکری در حال ترک کشور هستند و فرار جامعه پزشکی هم شدت پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به دلایل فرار نخبگان از کشور گفت: مقررات و قوانینی که در مجلس اتخاذ کردیم و سیاست هایی که در دولت تصمیم گیری می شود باعث به وجود آمدن این روند شده، مثلا وقتی سال گذشته به استاد تمام 32 میلیون می دادند و امسال اعلام کردیم که از 37 میلیون تومان بیشتر حق ندارید به آنها حقوق بدهید معنی این حرف این است که اگر بعد از 30 سال زحمت استاد شدید، 1100 دلار پول خواهید گرفت! درحالی که اگر یک دانشجو همین الان به خارج برود 6000 دلار پول دریافت خواهد کرد و همین استاد 10 هزار دلار حقوق خواهد گرفت! پس با این شرایط هر کسی فرصتی پیدا کند، کشور را ترک خواهد کرد.
 
پزشکیان عنوان کرد: خود مجلس یکی از عوامل به وجود آمدن این وضعیت است و فکر می کنند با این کار عدالت را اجرا می کنند. وقتی نیروی انسانی کارشناس و کارآمد را تامین نمی کنیم انگیزه ای برای ماندن در کشور ندارند و از سوی دیگر، کشورها برای نخبگان ما دام پهن کرده اند حتی این روند دیگر مختص نخبگان و پزشکان نیست بلکه سرمایه گذاران هم در حال ترک کشور هستند.

وی افزود: مالیات هایی که برای تولیدکندگان وضع کردیم بسیار سنگین تر از قبل است و از سوی دیگر قدرت خرید بازار کاهش پیدا کرده است و اعلام هم کردیم که باید حقوق کارمندان افزایش یابد! یعنی معادله ای را درست کردیم که نتیجه آن فرار نخبگان و سرمایه ها است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما