۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۳۴۹۴

کدگذاری ۹۰۸ قلم داروی سنتی برای نسخه‌ الکترونیک

معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از کدگذاری ۹۰۸ قلم دارو و فرآورده سنتی برای ثبت در نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: این موضوع می‌تواند فرآیند قرارگیری این اقلام دارویی در سبد بیمه‌ای را تسهیل کند.
کدگذاری ۹۰۸ قلم داروی سنتی برای نسخه‌ الکترونیک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سمیه عابدیان افزود: با کدگذاری اقلام دارویی سنتی، تجویزگر مجاز به درخواست آن در نسخه الکترونیک بوده و می‌تواند در درمان بیماران خود از داروهای سنتی نیز استفاده کند.

وی ادامه داد: این فرآوره ها مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند و جهت بهره‌برداری در نسخه الکترونیک به مراکز پزشکی و شرکت‌های نرم افزاری ابلاغ شدند. همچنین دارو در پرونده الکترونیک بیمار نیز ثبت شده و در واقع از نظر فرآیندهای درمان، رسمیت پیدا می‌کند که این امر موجب افزایش استفاده از داروهای سنتی در طبابت می‌شود.

معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با کدگذاری داروهای سنتی میزان آشنایی پزشکان و بیماران با این داروها ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: این اقدام موجب استقبال از داروهای سنتی شده و فرآیند قرارگیری در سبد بیمه‌ای این اقلام دارویی را نیز تسهیل کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما